Bliver du ofte overmandet af sukkertrang, så er her en række tricks til at imødegå den.Bliver du ofte overmandet af sukkertrang, så er her en række tricks til at imødegå den.

6 tricks til at styre din sukkertrang

4. Gå en tur

En 15 minutters rask eftermiddags- eller aftentur kan reducere din trang til søde varer, viste et nyligt forsøg på Ruhr University i Bochum, Tyskland.

47 overvægtige deltagere blev i tre dage bedt om at spise mindre og især mindre sukker før de deltog i forsøget. Derefter blev deltagerne  delt op i to grupper, hvor den ene skulle gå på et løbebånd i et kvarter, mens den anden bare skulle sidde stille.

Læs også: 5 måder en kort gåtur afstresser dig   http://voksnekvinder.dk/din-krop/lidelser/stress/237-fem-mader-gature-begraenser-stress.html

Efter en computertest, der burde stresse deltagerne, havde dem på løbebåndet alligevel signifikant lavere trang til slik både halvvejs gennem eksperimentet og i slutningen. Selv når de holdt slikket i deres hænder var deres trang mindre.

Læs også:  Derfor bliver du sukkerafhængig    http://dagenspuls.dk/helbred/stofskiftet/22-derfor-bliver-du-sukkerafhaengig.html

Forskerne mener at resultatet skyldes at selv mindre fysisk træning forbedrer humøret og dermed reducerer behovet for stimulanser.

Tags: sukker, sukkerafhængig

Like og del artiklen
Fed viden eller bare for tyndt?